Přilož ruku k dílu - získej stabilní práci

Jedeme na víno, Volařík už čeká!

Tým KASTENu se nedávno vrátil ze vzrušujícího firemního výletu, který přinesl nejenom relaxaci, ale také poznání a posílil pouta mezi kolegy. Výlet začal již v pátek 19. dubna, kdy jsme se vydali brzy ráno směrem k termálním lázním Thermee Laa v Rakousku.

Nejdříve malý zahraniční odpočinek

Přestože jsme museli přivstat, nadšení všech zúčastněných kolegů přineslo energii pro celý den. Tyto moderní termální lázně nás pohroužily do klidného prostředí a poskytly nám zasloužený odpočinek. Centrální částí lázní je velký krytý bazén s termální vodou udržovanou příjemně teplou kolem třiceti pěti stupňů. Tady jsme si užívali relaxace a to zejména ve vířivkách.

Tým Kastenu v Theree Laa

Všichni jsme však ale okusili i venkovní bazény s teplotou vody kolem 36 stupňů a také bazén se slanou vodou – to byla pohoda! Ale náš víkend plný zážitků a relaxu ještě ani zdaleka nekončil…

Po návštěvě jsme se totiž přesunuli zpět do Čech do nedalekého Mikulova, kde jsme byli ubytováni v útulném penzionu Čáp. Kouzlo jižní Moravy na nás dýchalo hlavně výhledy na mikulovský zámek nebo Svatý kopeček. Nejdřív jsme ale chtěli ochutnat to nejcennější, co tenhle kout země nabízí – víno.

A zpátky do Čech...

Večer jsme měli rezervovanou degustaci v místním vinařství Volařík. Rodina Volaříků se již od dob druhé světové války vášnivě věnuje vinohradnictví a vinařství. Zakladatel rodinné tradice, Leopold Volařík, získal své znalosti o pěstování vinné révy a výrobě vína od zkušených německých vinohradníků, kteří žili v této oblasti.

Tato vášeň a dovednosti se v rodině předávaly z generace na generaci. Avšak rozvoj vinařské tradice byl přerušen násilnou kolektivizací za komunistického režimu. Možnost návratu k vinařskému řemeslu se rodině Volaříků dostala až po pádu komunismu v roce 1989, kdy se díky procesu restitucí postupně vracejí vinice původním majitelům.

Vinarstvi Volarik degustace

V současné době se vinařství stará o více než 80 hektarů vlastních vinic v Mikulovské vinařské oblasti. Z tohoto celkového rozložení je 4,2 hektaru vinic provozováno podle principů ekologického zemědělství. Specializuje se především na výrobu kvalitních přívlastkových vín, převážně bílých. Kromě toho je součástí produkce také víno rosé a od roku 2011 začaly být vyráběny i šumivé vína pod značkou Sekty Volařík.

Bohatý raut a šest vzorků vína zaujaly naše chuťové buňky a poskytly nám příležitost pro společné povídání a sdílení zážitků.

Výhledy, procházky a mnoho zážítků

V sobotu ráno jsme začali společnou snídaní, následovanou výletem na Svatý kopeček, kde jsme si užili nádherné výhledy na okolní krajinu. Poté jsme zamířili do jeskyně Na Turoldu, kde jsme se ponořili do podzemního světa a obdivovali přírodní krásy. Nejvíce jsme však obdivovali její tajemnou atmosféru a nasávali fascinující informace.

Jeskyně Na Turoldu se nachází v přírodní rezervaci na vrchu Turold, v Chráněné krajinné oblasti Pálava poblíž města Mikulov. Společně s jeskyní Liščí díra vytváří spletitý labyrint chodeb, jejich délka je kolem tří kilometrů v sedmi patrech.

Této jeskyni se také říká „korálové moře pod Pálavou“, jelikož místo klasických krápníků jsou stěny zdobené a tvarované unikátní výzdobou, která se v našich jiných jeskyních nenachází. Jde o největší jeskynní systém v druhohorních vápencích v České republice, jehož stěny a stropy mají unikátní tvary a modelaci. Po procházce jeskyněmi a okolím náš den ale rozhodně nekončil!

Odpoledne jsme měli skvělou příležitost k oslavě a to díky tomu, že náš kolega Luděk, manažer lidských zdrojů, slavil narozeniny. Nechyběl samozřejmě ani dort, který jsme objednali v místní cukrárně.

Nedělní ráno nás zastihlo při poslední společné snídani, kde jsme si vzpomínali na nezapomenutelné okamžiky z celého víkendu. S plnými srdci a novými zážitky jsme se vydali zpět domů.

Celý výlet byl úžasným zpestřením, který přinesl nejenom odpočinek, ale také posílil naše pracovní vztahy a motivaci. Děkujeme všem za účast a těšíme se na další společné dobrodružství!